I love my life. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marielle Mulder - WaarBenJij.nu I love my life. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marielle Mulder - WaarBenJij.nu

I love my life.

Door: Marielle Mulder

Blijf op de hoogte en volg Marielle

21 Juli 2014 | Suriname, Paramaribo

Dag lieve bakra's!

Er is weer veeeeelste veel gebeurd hier in het paradijsje, dus dit gaat een lang verhaal worden, hopelijk kan ik ervoor zorgen dat jullie aandacht er een beetje bijblijft!

3 weekjes terug heb ik mijn eerste festival deze zomer bezocht! Ein-de-lijk, wat mis ik die heerlijke grote feesten in Nederland, house, hardstyle, apres ski noem het maar op & ik ben er voor in. Dus wat was ik een blij kind toen ik hoorde van het festival '' Lustig ''. Gelijk de meiden opgetrommeld '' hier moeten we heeeeeen! ''. & dat hebben we gedaan, eindelijk weer even de deuntjes van een goeie house DJ genaamd Shermanology aanhoren, ja ik was intens gelukkig & ging met een tevreden gevoel en de bekende zere voetjes na heel veel dansjes weer naar huis.

De dag erna zijn we gelijk weer vroeg opgestaan voor '' Keti Koti ''. Dit is een feest waarbij ze de afschaffing van de Slavernij vieren, het was een beetje een ongemakkelijk gevoel om als blank iemand door de stoet van Surinaamse mensen te manoeuvreren, maar dat neemt niet weg dat het een geweldig gezicht was om iedereen in klederdracht te zien en overal stonden eetkraampjes en kraampjes met souveniers, hier heb ik ook mijn pangi heb aangeschaft ( dit is een rok die vele vrouwen in het binnenland dragen ).

Na 2 rustige weekjes in Paramaribo heb ik een trip geboekt naar de Raleighvallen, dit is meer naar het westen van het land. 'Sochtends vroeg verzamelde de groep zich op een centrale plek, na een kennismaking met de mede passagiers, een lange hobbelige busrit over bauxiet wegen en een boottocht van 3 uur verder kwamen we aan op een tropisch eilandje, met heel veel doodskopaapjes en een PRACHTIG houten gebouw waar we onze hangmatjes in op konden hangen voor de nachtelijke rust. Na wat kletsen zijn we vroeg naar bed gegaan om ons voor te bereiden op de volgende dag, de Voltzberg stond namelijk op het programma. 'S ochtends wakker geworden en klaargemaakt waren we er klaar voor, we gingen een tocht maken van 14 kilometer waarvan 250 meter omhoog klimmen om vanaf daar een blik te werpen naar de jungle die ons omringde (360 graden). Stil wordt je er van, het idee dat in al die bossen allemaal dieren leven op hun eigen manier.. als je het mij vraagt bestaat er niks mooiers dan natuur en dieren! Het voelt echt alsof je op de top van de wereld staat, zover je kan kijken zie je bos bos bos. Op de terugweg zijn we nog even wezen afkoelen bij een waterval, even al dat vieze zweet en modder van je lichaam af bahbah.

Na een avond vol spelletjes, (ja papa en mama jullie lezen dit goed, spelletjes ja! & om jullie nog even net wat blijer te maken, ik kan eindelijk klaverjassen, dus bereid jullie maar voor thuis!) gezelligheid en avontuur want ik heb een vogelspin vastgehouden aaaahbrrrr engengeng ben ik de hangmat weer ingedoken om in slaap te vallen met het geluid van stromend water van de rivier naast ons om een aantal uur later weer wakker te worden met alle dierengeluiden en een mooie zonsopgang.

Deze dag stond er een bezoek aan de moedervallen op het programma, een rustig dagje vond ik het. Wederom een prachtig uitzicht op het water en een klein tochtje door de jungle, echt genieten! 'S avonds hebben we nog een kampvuur gemaakt en zijn we laat naar bed gegaan, de volgende dag konden we toch in de boot en bus slapen. Ik vond het een hele leuke trip, misschien wel de mooiste die ik hier heb gedaan, maar daar ben ik nog steeds niet over uit, het is overal zo mooi!

Toen ik thuis kwam stond me huisgenootje Lisa alweer klaar met leuke ideeën en stond ons plan om door de jungle te slingeren alweer muurvast! Gisteren (zondag) zijn we vroeg uit bed gestapt en werden we opgehaald door onze gids op weg naar Lobi Lafu. We zijn eerst nog een goudmijn wezen bezoeken, daar hebben ze er veel van hier in Suriname! Na het bezoek en wat uitleg over de mijn zijn we doorgereden naar Dantabai, een mooi resort gelegen aan de Suriname rivier, vanaf hier moesten we een klein stukje lopen naar Lobi Lafu, ook een resort aan de Suriname rivier en beide even mooi! '' kunnen we hier niet slapennn?!?!'' schreeuwden Lies en ik al tegelijk, maar helaas het was maar voor 1 dagje. Na wat afkoeling in de rivier hebben we onze teugeltjes aangetrokken en zijn we de bomen ingeklommen. Hiervandaan hing een parcours van zo'n 7 kabels door de jungle heen, waarvan 2 over de Suriname rivier. We konden onze teugjes vastbinden aan de kabels en zo konden we van de ene boom naar de andere boom slingeren & lucky us, want we mochten nog een tweede keer het parcours volgend! Als aapjes door de toppen van de jungle heen, spannend, mooi en gaaf tegelijk. Na het slingeren zijn we tevreden teruggekeerd naar Paramaribo.

Ik kan niet omschrijven hoe een super mooi land dit is, iedere keer al kom ik in het binnenland sta ik vol bewondering en kruipt t gevoel bij mij naar binnen dat ik stiekem nooit meer weg wil van die mooie natuur.

Het laatste maandje is nu aangebroken en al met al leef ik er wel naar toe om al mijn dierbaren weer in de armen te sluiten, gekke stapavondjes met mijn vriendinnetjes,nieuwe avonturen met Robin, het eten van m'n ouders EN mijn schoonouders, want die kunnen ook heeeeerlijk koken & om weer flink in het zweet te werken in de sportschool!

Liefs,
Marietje ( want ja zelfs hier noemen ze me nu zo :'( )


  • 21 Juli 2014 - 23:26

    Marianne:

    Hallootjes
    Leuk om weer een reisverslag van je te lezen en geniet iedere x weer
    Van de mooie foto s. Het lijkt net of je er sl 3 maanden bent maar je moet
    Dus nog een maandje.is ook nog een heel werkje he om je verslagen bij te houden
    Maar als je terug bent wrl leuk om ze zelf weer door te lezen.
    Dat vind ik mooi en leuk met de films die ik maak tijdens de
    R
    Rondreizen.dan zie je alles weer voor je.nou mop zit je te schrijven
    Via mijn telf.en ga er mee stoppen.tot vlg maand en dan gauw een
    keertje komen eten bij mij met Robin
    Dikke knuffel en nig veel avontuur xxx

    Groetjes marianne

  • 22 Juli 2014 - 14:31

    Kees:

    Ha Die Mar
    tof verhaal hoor leest zeer vlot
    ik denk dat je hier veel mensen jaloers meemaakt
    Maak er nog een mooie laatste maand van, want je weet het terug in Nederlad wordt het natuurlijk weer hollen en vliegen.
    Relax xxxx PA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hi! Leuk dat jullie op mijn profiel kijken. Ik vertoef mijn stage 3,5 maand in t prachtig tropsiche Suriname! Enjoy my story! xoxo

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 4926

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 19 Augustus 2014

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: