Robin is in town! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marielle Mulder - WaarBenJij.nu Robin is in town! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marielle Mulder - WaarBenJij.nu

Robin is in town!

Blijf op de hoogte en volg Marielle

25 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoihoi!

Het is alweer een poosje geleden dus dacht ik laat ik maar weer wat horen. Ik heb het erg druk gehad en ik heb niet zo erg aan mijn blog gedacht, ik had namelijk wel wat anders aan me hoofd: ROBIN IS ERR! YESS! Gezellig, leuk, eindeljik weer <3. Ik had al allemaal leuke dingen in me hoofd om te gaan doen want ik had bij stage ook vrij gevraagd dus we hebben genoeg vrije tijd!

Maandag 16 juni heb ik hem opgehaald bij het vliegveld, op de terugreis heeft ie kennisgemaakt met de eerste indrukken van Suriname. Wat hem opviel is dat ze hier de carwash gewoon met de hand doen, tsjaa dat is andere koek he robin ;P. Hij was verbaasd over hoe mooi het was, al het groen en de huizen, dat had hij niet verwacht.

Eenmaal aangekomen in Paramaribo zijn we snel gaan slapen om de volgende dag een planning op te stellen voor leuke uitjes. De uitkomst van de planning was geworden.. Matapica en Berg en dal resort en Brownsberg!

In onze eerste week heeft onze eerste trip plaats gevonden, dit was 1 overnachting op Matapica. Dit is aan de kust van Suriname, hier komen reuzeschildpadden hun eieren leggen, wel 80 per keer! We werden op Leonsberg opgehaald met de boot, na een stukje varen op de Suriname rivier kwamen we aan bij een klein dorpje waar we lekkere nasi met kip krijgen (verrassend hier...). Na het spotten van een schattig aapje werd ons weer verzocht de boot in te stappen, ditmaal niet de Suriname rivier op maar een tocht van 2 uur door het moeras. Schitterend om te zien, lekker varend door de jungle en het bewonderen van de duizenden vogels die ons om de oren vlogen kwamen we na 2 uur aan op Matapica! We stapten de boot uit, klein stukje lopen door het moeras en daar zagen we het prachtige uitzicht! ZEEEE eindelijk ZEEEE, ik hou van de zee!!!!! Oke.. het is niet het perfecte zon, zee en strand plaatje met mooie rotsen etc. maar dit was ook heeeeel erg mooi, echt prachtig! Gelijk zijn we een stuk gaan lopen op het strand, we kwamen 1 dode schildpad tegen, brrr dat zag er niet zo fris uit. Eenmaal terug gekomen hebben we nog een modderbad genomen, hier in de zee bevindt zich klei waar je je mee in kan smeren en vervolgens kan op laten drogen en er weer af kunt spoelen. Dit schijnt erg goed voor je huid te zijn! 'S avonds zijn we er met de gids op uit gegaan om de reuze schildpadden te bewonderen die eieren leggen, we zijn er 5 tegengekomen, manmanman wat zijn die dingen reusachtig! Ook had de gids een kaaiman gevangen die we nog even vast mochten houden voor de foto! Na het avontuur doken we onze hangmat in, een beetje spannend was de nacht wel, we hebben een keiharde regenbui gehad en de zee stond op vloed dus veel lawaai! Uiteindelijk hebben we toch lekker geslapen en met 's ochtends nog een modderbad waren we weer klaar om te gaan, met de boot door het moeras en daarna weer de Suriname rivier op terug naar Paramaribo. Wat een schitterend avontuur...

In Paramaribo hadden we een dagje zwemmen alweer snel op de planning, Krasnapolsky was the place to be.. of toch niet... Na nog niet eens 'n uur zwemmen vloog Robins schouder uit de kom, AUW! Na veel paniek en drama met de taxi naar het ziekenhuis, waar we nog een uur moesten wachten en ik snapte er heeeeleeemaal niks van, eerst aanmelden dan opgeroepen worden en weet ik het allemaal en het duurde maar lang en Robin die vergaat van de pijn en maar proberen rustig te blijven en zo snel mogelijk voor hulp zorgen! Na een beetje aandringen waren we eindelijk aan de beurt, hup spuitje erin, Robin stoned en de arm kon weer in de kom, floep dat ging makkelijk! Mitella erom pillen in z'n mik en we konden er weer ff tegen aan, wel voorzichtig zijn natuurlijk, maar echt niet dat wij dit onze vakantie laten verpesten!

Al gauw stond een nachtje op het bergendal resort op de planning! Aangekomen op het resort stond er een heerlijk buffet voor ons klaar. Daarna zijn we naar ons huisje gegaan, jeeeetje een luxe en zacht bed, zo wat kan een nacht in zo'n bed een mens goed doen zeg! En al het lekkere eten en het mooie zwembad en uitzicht, we hebben er van genoten! We hebben goed uitgerust en zijn de dag erna naar Brownsberg gegaan. Met een busje werden we opgehaald en zo gingen we hobbeldebobbel door de jungle naar boven. Eenmaal boven aangekomen konden we eerst genieten van een prachtig uitzicht over het Brokopondomeer die net zo groot is als de provincie Utrecht! Ja, dat is groot ja. Daarna kregen we allemaal een stok toegewezen die ons ging helpen met de beklimming naar de Irene waterval. Het was een lange tocht van ongeveer 2 uur dalend naar beneden, eenmaal aangekomen bij de waterval moesten we nog even wachten omdat er een groepje mensen bezig was met een of ander ritueel die zij niet konden uit leggen.. het enige wat ze zeiden is dat je het water moet '' aanvoelen'' en wat voelen jullie was de vraag? Waarop ons antwoord was: tsjaa vooral koudheid, niet snappend wat ze nou bedoelden... niet voor ons bestemd dus die hocuspocus. De waterval was verfrissend om onder te staan en erg mooi! Na de natuurlijke douche hebben we de kleren weer aangetrokken om het hele stuk terug te wandelen, dit keer moesten we omhoog dus het was een conditioneel stuk klimmen, goed voor de been en bilspieren zeg ik dan maar! En ja lieve mensen ook Robin met z'n schoudertje heeft het allemaal volgehouden en is heelhuids teruggekomen, hij heeft gebikkelt, we kunnen trots zijn!

Nu zijn we weer terug in Paramaribo en neemt Robin een dagje rust en ga ik even een dagje naar stage voor de nodige opdrachten die uitgevoerd moeten worden & gaan we nog een leuke halve week tegemoet!

Tot snel!

  • 25 Juni 2014 - 15:22

    Robin:

    Wat een superleuk bericht! En ja het was heftig.. maar de moeite waard. En zonder marielle zou ik het niet gered hebben. Ik laat me vakantie niet verpesten door zoiets. Maar door marielle der steun red ik allemaal. Ze is goed voor meik heb dan geen engeltje op me schouder. Die engel zit naast me.. Ze is me grootste steun hierin. Dankje wel voor alles wat je voor me doet topper♡

  • 25 Juni 2014 - 15:34

    Monique:

    jaaaa ze kan zeker superleuk schrijven, mistte ook haar verslag al! en blij dat je engeltje naast je zit robin!

  • 26 Juni 2014 - 07:58

    Pa:

    Ha die Mar& Robin
    Klinkt allemaal reuze gaaf joh, ik wou dat ik Robin was !!
    Nog fijne dagen
    gr Pa

  • 26 Juni 2014 - 08:01

    Pa:

    o ja maar dan niet met een arm uit de kom natuurlijk

  • 27 Juni 2014 - 12:39

    Marleen:

    wat een superavontuur zeg, klinkt toppie, en zeker om leuk om te horen dat jullie een echt setje zijn.
    Geniet maar lekker met en van elkaar,
    liefs Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hi! Leuk dat jullie op mijn profiel kijken. Ik vertoef mijn stage 3,5 maand in t prachtig tropsiche Suriname! Enjoy my story! xoxo

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 4927

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 19 Augustus 2014

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: