Eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marielle Mulder - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marielle Mulder - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Marielle

09 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Goede avond lieve mensen!

M'n sportieve leventje thuis heeft zich afgelopen week ingeruild voor luilekkerland genaamd Paramaribo. Zaterdag avond ben ik aangekomen op het vliegveld een uurtje rijden van mijn huis vandaan, de weg hierheen was spannend, want jaa waar kom ik in godsnaam terecht?! We reden langs armoedige huisjes van hout met veel groen, prachtig om te zien hoe die mensen kunnen leven met zo weinig zeg.

Eenmaal aangekomen waren gelukkig al mijn huisgenoten nog wakker, allemaal super leuke en gezellige mensen! Mijn huisje is ook perfect, ik slaap samen met een klasgenootje (Lisa) in een appartementje van dit complex, we hebben alles wat we nodig hebben.

Zondag heb ik gelijk al door paramaribo gefietst om boodschapjes te doen etc. Wat een drukte in de stad & al dat getoeter, dat was een spannende rit. 'Savonds lekker soto soep gegeten met wat rijst, waar ik als gewoonte lekker sambal bij gooi of tabasco maar OEPS dat is hier niet zo'n goed idee, 100000 x pittiger, dus Robin zet je maar schrap 16 Juni ( jajaja tis zekerrr Robin komt me opzoeken aaaaaaaah! ).

Ook heb ik afgelopen week voor het eerst roti gegeten, liefde op eerste gezicht echt super lekker, nu al favoriett!

Woensdag zijn Lisa en ik voor het eerst naar ons stage adres geweest om kennis te maken. Het bedrijf waar wij komen te werken heet ''suforyou'', dit is een bedrijf dat een Surinaamse jongen van 25 heeft opgericht, het bestaat nog geen jaar. In samenwerking met andere bedrijven organiseert het trips naar het binnenland en naar plaatsjes aan de zee. Wij mogen mee als begeleiding met deze trips maar helpen ook met het organiseren ervan. ''Suforyou'' is vooral gericht op studenten en organiseert zo af en toe ook feesten zoals poolparty's! Ook zijn we nu bezig met een nieuw thema feest genaamd ''beauty and the nerd'', super gaaf om mee te mogen helpen met al deze toffe projecten!

Ik ben helemaaaaaaal tevreden hier!

  • 09 Mei 2014 - 09:08

    Marianne Gelders:

    Hoi Marielle,

    Zo nu zit jij aan de andere kant van de wereld,de dag dat jij vertrokken bent kwam ik een paar uurtjes later thuis uit Mexico.
    Ik zag deze week al een foto van je op F>B>maar was nog niet zo in vorm na mijn terugreis om overal
    antwoord op te geven en dacht dat komt wel.
    Ook las ik dat je schreef.....de 16e zie ik Robin weer,waarbij ik dacht uh?Ok ik hoor het nog wel,nu zie ik dat Robin naar jouw toe komt! toppie!!!
    Wil je van hieruit heel veel succes wensen en een gezellige tijd in gluriname,haha.en pas goed op jezelf!

    de hartelijke groetjes van Marianne xxx



  • 09 Mei 2014 - 09:29

    Monique :

    Haai Marie !!!


    Leuk, leuk, leuk om dit allemaal te lezen, hopelijk hou je
    Het vol om hier van tijd tot tijd wat te schrijven.
    Leuk om te zien wat he allemaal doet en beleefd.
    Als jd terugbent, leer ik je wel roti maken!!

    Liefs en groetjes moon xxx

  • 09 Mei 2014 - 09:33

    Karin :

    hoi Mariëlle,

    leuk om te lezen, dat het goed gaat!
    veel plezier en een leerzame tijd in Suri!

  • 09 Mei 2014 - 17:43

    Kees:

    ha die Mar
    tof dat je goed terecht ben gekomen met leuke mensen om je heen
    stage adres / activiteiten ziet er ook goed uit
    echt wat voor jou als je het mij vraag
    doe je best en maak er een leerzame / gezellige tijd van en vergeet niet te genieten
    manjana manjana tempo aanpassen aan de omstandigheden
    liefs pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marielle

Hi! Leuk dat jullie op mijn profiel kijken. Ik vertoef mijn stage 3,5 maand in t prachtig tropsiche Suriname! Enjoy my story! xoxo

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 4932

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 19 Augustus 2014

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: