Paintballen & Apiapaati - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marielle Mulder - WaarBenJij.nu Paintballen & Apiapaati - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marielle Mulder - WaarBenJij.nu

Paintballen & Apiapaati

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Marielle

11 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Beste mensen,

daar ben ik weer! Na 2 leuke weekenden heb ik weer genoeg om te vertellen, dus bij deze mijn derde verhaaltje.

Met stage hebben wij een weekendje paintballen georganiseerd met overnachting op camping Palulu, dit is een camping vlakbij Airport Zanderij. De camping was midden in een stukje jungle. Eenmaal aangekomen met een groep van ongeveer 15 studenten hebben we onze hangmatten in de hut opgehangen en zijn we de rest van de dag gaan relaxen en eten om daarna neer te ploffen in de hangmat en in slaap te vallen. De dag erna hebben we alles ingepakt en zijn we een klein stukje gaan lopen naar de volgende bestemming: het paintball veld. We moesten ons in warme pakken hijsen en een helm op en we kregen een geweer met gekleurde balletjes erin. In onze mooie outfits gingen we dan op weg naar het gebied waar het allemaal moest gebeuren. Dit was een mooi Savanna gebied met wit zand en allemaal bosjes waar je kon schuilen. Na 3 rondes en heel wat blauwe plekken rijker waren we uitgespeeld & konden we weer terug naar Paramaribo! Het was een heel gezellig en leuk weekend en het paintballen was heel erg gaaf om te doen op zo een mooi gebied.

De week erna waren we op stage bezig met het voorbereiden van het volgende weekend, er stond namelijk een geweldige trip op de planning van 4 dagen met wel 30 gasten! De week bestond uit mails versturen, inkopen doen en alles voorbereiden voor APIAPAATI, een geweldig stukje op aarde als je het mij vraagt. Ik heb er nu al weer heimwee naar...

Na alles te hebben voorbereid, verzamelden we met ze allen ( de gasten en de begeleiding ) vrijdagochtend om 7 uur bij ons stage adres. Hier werd iedereen voorzien van een lekker ontbijt. Vervolgens zijn we de bus in gestapt en hebben we 4 uur lang gereden richting het zuiden van Suriname. Last van het lange rijden heb je hier niet, je ziet zoveel mooie dingen om je heen dat je voor je het weet al op bestemming bent. We reden met de bus tot Atjoni, een plaatsje onder het brokopondomeer. Hier zijn we overgestapt op de boot want je kan hier niet verder met de bus. We zijn stroomopwaarts 4 uur gaan varen naar het paradijs genaamd Apiapaati! Alleen de boottocht was al prachtig, al die natuur en leuke dorpjes om je heen, bizar...

Apiapaati is een klein eilandje in de rivier, hier verbleven wij 4 dagen. Toen we aangekomen waren hebben we snel eten klaargemaakt voor alle gasten, pfoe hard werken in die keuken hoor maar ontzettend gezellig met alle begeleiding!! De tweede dag zijn we naar een dorpje geweest waar ook een school was & een ziekenhuis, wat mij opviel is dat alle dorpjes hier heel mooi gemaaid gras hebben, nog mooier dan de meeste grasvelden in Nederland! Na het bezoek aan het dorpje zijn we de ananasberg gaan beklimmen, anderhalfuur moesten we lopen door de jungle op naar boven om het mooie uitzicht te bewonderen. Het was een leuke tocht met veel gezang en gezelligheid! Hiierna zijn we naar de Tapawatra val geweest, een mooie waterval waar we konden zwemmen & genieten van het uitzicht. In de avond zijn we nog op kaaimannen tocht geweest, we hebben een kaaiman gevangen van ongeveer 1 meter! Nog levend hebben we heb op Apiapaati gebracht zodat iedereen nog mooie foto's kon schieten van het beest! De volgende dag hebben we het beest geslacht en s'avonds op gegeten, het was serieus nog lekkerder dan kip!

De dag erna zijn we nog meer dorpjes gaan bezoeken om kennis te maken met hun cultuur en hoe zij leven. Zo moeten de vrouwen als ze ongesteld zijn in een apart huis verblijven en mogen de mannen geen eten voor hun maken etc. Heel apart! Ook mochten we in de dorpjes niet veel foto's maken dus heb ik hier helaas niet echt foto's van. Na 3 dorpsbezoeken zijn we naar nog een waterval geweest, genaamd de grand dam. Hier konden we met een band meevoeren met een wilde stroomversnelling! Een en al waterpret was het.

Al met al was het een ontzettende leuke gezellige trip met heel veel leuke mensen en leuke feestavonden!

Nu zit ik weer op stage toewerkend naar de volgende trips!

Tot de volgende keer!

• 11 Juni 2014 - 22:13

Kees Mulder:

Ha die Mar
    Toffe verhalen, klinkt allemaal super gaaf en met allemaal jonge mensen op stap is natuurlijk ook mooi.
    Nog veel plezier en succes met de volgende voorbereidingen
    gr. pa

Tags: apiapaati